Obchodné podmienky

Prevádzkovateľ internetového portálu

Universal Music, s.r.o.
Velvarská 1652/7
160 00  Praha 6 - Dejvice
Česká republika

IČ:60469692
DIČ:CZ60469692

Spoločnosť je zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu v Prahe v Českej republike, spis. značka C 25741
(ďalej aj ako „predávajúci“).

Zodpovedná osoba

Kateřina Filipová, Po‑Pá 9.00‑17.00

Telefon:+420 722 965 111
Email:unimerch@umusic.cz

1. O registrácii

Prehlasujeme, že osobné údaje slúžia len na účely identifikácie pri nákupe vo firme Universal Music, s.r.o. a nebudú poskytnuté tretím osobám ani inak zneužité.

Objednávky je možné uskutočniť aj bez registrácie.

Informácie o spracovaní osobných údajov zákazníkov zo strany predávajúceho sú dostupné tu.

2. Prijatie a vybavenie objednávky, kúpna zmluva

Kupujúcim sa rozumie fyzická osoba, spotrebiteľ, ktorý v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, alebo povolania.

Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na kúpne zmluvy uzatvárané medzi predávajúcim a kupujúcim ako spotrebiteľom prostredníctvom internetového obchodu na internetovej adrese https://eshop.unimerch.sk (ďalej len „internetový obchod“).

Informácie o tovare uvedené v katalógu internetového obchodu sú čerpané z verejne prístupných zdrojov a oficiálnych stránok výrobcov tovarov. Obrázky zobrazené pri tovaroch môžu byť len ilustračné.

Cena tovaru zahŕňa daň z pridanej hodnoty (DPH). Cena nezahŕňa poplatky na doručenie tovaru, ktoré sú zverejnené v cenníku dopravy, ktorý je uverejnený na stránke https://eshop.unimerch.sk.

Návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je odosielanie objednávky kupujúcim predávajúcemu. Samotná kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia potvrdenia predávajúceho s týmto návrhom (záväzným potvrdením objednávky zo strany predávajúceho). Od tohto momentu medzi kupujúcim a predávajúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti. Zmluva sa riadi ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov, zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ostatnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.

Zaškrtnutím príslušného políčka v rámci uzatvárania kúpnej zmluvy kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami, vrátane reklamačných podmienok, a že s nimi súhlasí. Na tieto obchodné podmienky a reklamačný poriadok je kupujúci dostatočným spôsobom pred vlastným uskutočnením objednávky upozornený a má možnosť sa s nimi oboznámiť.

Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť pred uzatvorením kúpnej zmluvy v týchto prípadoch: tovar sa už nevyrába alebo nedodáva. V prípade, že táto situácia nastane, predávajúci bude okamžite kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že kupujúci zaplatil už časť alebo celú čiastku kúpnej ceny, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho účet, z ktorého bola vykonaná úhrada alebo na kartu, z ktorej bola úhrada vykonaná a k uzavretiu kúpnej zmluvy nedôjde.

Všetky objednávky prijaté týmto obchodom sú záväzné. O prijatí objednávky ste automaticky informovaný elektronickou poštou - e-mailom, v ktorom predávajúci potvrdzuje kupujúcemu druh, cenu a množstvo produktov. Predávajúci je po potvrdení objednávky kupujúcemu viazaný svojou ponukou vrátane ceny. V detaile každého výrobku aj v potvrdení objednávky je predpokladaná dodacia lehota tovaru, ktorý nebol skladom. Pri každej položke je zobrazené, či je tovar skladom alebo nie. Ak tovar nie je na sklade, či sklade dodávateľa, budeme Vás bezodkladne informovať o ďalšom termíne dodania.

Storno objednávky

Ak urobíte storno objednávky do 24 hodín, považujeme objednávku za zrušenú. Storno môžete poslať e-mailom prípadne vykonať telefonicky. Pri zrušení objednávky je nutné uviesť Vaše meno, e-mail a číslo objednávky.

3. Doručenie a dodacie podmienky

Niektoré zásielky môžu byť rozdelené do viacerých balíkov. Poštovné zostáva bez zmeny.

Všetky zásielky sledujeme až do ich doručenia, snažíme sa tak predchádzať problémom, ktoré pri doručovaní vznikajú.

Faktúru/daňový doklad posielame automaticky e-mailom po potvrdení o doručení od dopravnej spoločnosti alebo pri vyskladnení, ak bola objednávka uhradená vopred.

4. Záruka a zodpovednosť za vady tovaru

Na tovar poskytujeme záručnú dobu 24 mesiacov. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný tovar v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví v záručnej dobe. Kupujúci môže právo zo zodpovednosti za vady uplatniť, len ak vadu vytkol do dvoch mesiacov, od kedy sa o vade dozvedel, najneskôr však do uplynutia záručnej doby. Predávajúci kupujúcemu bezodkladne po vytknutí vady poskytne písomné potvrdenie o vytknutí vady s uvedením lehoty, v ktorej vadu odstráni. Lehota na odstránenie vady nemôže byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, pokiaľ dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť. Záruka sa nevzťahuje na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním alebo na vady, ktoré vznikli neodbornou manipuláciou alebo využívaním tovaru.

Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. V prípade, že kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vady, môže vadu vytknúť opakovane a predávajúci už následne nemôže zodpovednosť za vady odmietnuť.

Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady buď výmenou veci, alebo jej opravou. Predávajúci vec opraví alebo vymení bezplatne, na vlastné náklady. Ak  takýto postup nie je možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo od zmluvy odstúpiť. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.

5. Právo spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy

Nižšie uvedené informácie podávame v súlade s požiadavkami zákona o ochrane spotrebiteľa.

Poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy:

Od kúpnej zmluvy máte právo odstúpiť bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar. Pri uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese Universal Music, s.r.o., Velvarská 1652/7, 160 00 Praha 6 - Dejvice, Česká republika, tel. +420 722 965 111, email unimerch@umusic.cz. Na odstúpenie od zmluvy môžete použiť vzorový formulár podľa prílohy č.1 týchto verejných obchodných podmienok, jeho použitie však nie je povinné. Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy predávajúcemu predtým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy, teda najneskôr v posledný deň lehoty.

V súlade s § 19 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa, kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je:

  1. poskytnutie služby, ak
    1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a
    2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
  2. dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
  3. dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
  4. dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
  5. dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
  6. dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
  7. dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
  8. vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
  9. dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
  10. dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
  11. tovar zakúpený na verejnej dražbe,
  12. poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
  13. dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
    1. dodávanie digitálneho obsahu začalo a
    2. spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.

Dôsledky odstúpenia od kúpnej zmluvy

Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

Tovar zašlite späť na našu adresu alebo ho odovzdať priamo na našej adrese najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty, ktorá plynie odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. S vrátením platby môže Predávajúci čakať do vrátenia tovaru späť na adresu alebo do preukázania, že tovar odoslal späť, podľa toho, čo nastane skôr.

Priame náklady na vrátenie tovaru na našu adresu znášate Vy. Zároveň zodpovedáte za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

6. Reklamácia

V prípade, že tovar, ktorý Vám bol od nás doručený, je poškodený alebo nefunkčný (má vady), postupujte podľa reklamačného poriadku. Postup pri vrátení tovaru z dôvodu odstúpenia od zmluvy je popísaný v bode 5 týchto verejných obchodných podmienok.

7. Reklamačný poriadok

V prípade uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady podľa bodu 3 týchto verejných obchodných podmienok, výrobky, na ktoré sa vzťahuje právo uplatnenia reklamácie, musia byť odovzdané  s náležitými dokladmi a popisom vady, prípadne označeným miestom vady.

Ako postupovať

  1. Preprava je hradená predávajúcim. Zásielka musí byť kompletná (vrátane príslušenstva a všetkej dokumentácie) a v stave, v akom ste ju prevzali pri doručení. K tovaru priložte doklad o kúpe. Vždy prosím použite baliaci papier alebo kartón, tak aby počas prepravy nemohlo dôjsť k poškodenie či inému znehodnoteniu pôvodných obalov a tovaru. Neposielajte tovar na dobierku, v takom prípade nebude tovar prevzatý. Odporúčame Vám zásielku, ktorou tovar vraciate na reklamáciu, poistiť.
  2. Ihneď po obdržaní tovaru Vám bude elektronicky zaslaný reklamačný protokol.
  3. Tovar musí byť na prepravu riadne zabalený, tak aby nedošlo k jeho ďalšiemu prípadnému poškodeniu.
  4. Chybný tovar bude opravený, vymenený alebo bude vrátená kúpna cena.
  5. K tovaru musia byť priložené všetky listiny, ktoré kupujúci s tovarom obdržal, teda napríklad účtovný doklad, záručný list a iné.
  6. Predávajúci nepreberá zodpovednosť za vady vyplývajúce z opotrebenia tovaru spôsobeného jeho obvyklým užívaním alebo za vady, ktoré vznikli neodbornou manipuláciou alebo využívaním tovaru.
  7. Tovar je z hygienických dôvodov na reklamáciu prijatý len riadne vyčistený.
  8. O vybavení reklamácie budete informovaní e-mailom, prípadne SMS. Rovnako ako pri dodaní objednávky budete informovaní o expedícii balíka a termíne doručenia.

8. Alternatívne riešenie sporov

Kupujúci je oprávnený využiť alternatívny spôsob riešenia sporov, a to tak, že sa obráti na predávajúceho so žiadosťou o nápravu v prípade, že nebol spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.

Ak predávajúci na takúto žiadosť odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov; možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.

Subjektmi alternatívneho riešenia sporov sú orgány a oprávnené právnické osoby v zmysle § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších predpisov, a to napr. Slovenská obchodná inšpekcia.

Návrh musí obsahovať zákonom predpísané náležitosti a môže sa podať písomne v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Na podanie návrhu môže kupujúci využiť formulár, ktorý je dostupný na webovom sídle subjektu alternatívneho riešenia sporov.

Subjektmi alternatívneho riešenia sporov sú Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk), alebo iné subjekty zapísané do zoznamu subjektov alternatívneho riešenia sporov, ktorý vedie Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky (www.mhsr.sk). V prípade cezhraničného sporu má Kupujúci tiež právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum (www.europskyspotrebitel.sk), ktoré mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu. Kupujúci má tiež právo na alternatívne riešenie prípadného sporu prostredníctvom európskej platformy riešenia sporov on-line (ec.europa.eu/consumers/odr/main).

Ďakujeme Vám za čas, ktorý ste strávili prečítaním obchodných podmienok.

Obchodné podmienky sú platné od 1.1.2025 do odvolania.

Znenie verejných obchodných podmienok môže predávajúci kedykoľvek jednostranne meniť a dopĺňať. Nové verejné obchodné podmienky nadobudnú účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovom obchode a rušia sa tým dovtedy platné verejné obchodné podmienky.

Informácie pre kupujúcich: v prípade zmeny obchodných podmienok, sú platné obchodné podmienky, ktoré boli v platnosti k dátume nákupu.

Orgán dozoru v oblasti ochrany spotrebiteľa

Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie
Bajkalská 21/A
P.O.BOX 29
827 99 Bratislava

Odbor ochrany spotrebiteľa

tel. č. 02/58 27 21 33 - reklamácie
tel. č. 02/58 27 21 86 - internetový obchod, internet, geoblocking
tel. č. 02/58 27 21 92 - nekalé obchodné praktiky, služby mobilných operátorov
tel. č. 02/58 27 21 17 - chemický zákon - chemické látky a zmesi, výrobky s obsahom chemických látok a zmesí, detergenty, biocídny zákon - biocídne výrobky
tel. č. 02/58 27 21 30 - cestovné kancelárie, zákon o cenách, zmluvy o dielo
tel. č. 02/58 27 21 56 - zákon o odpadoch, internetový obchod
tel. č. 02/58 27 21 59 - práva cestujúcich v leteckej, lodnej a autobusovej doprave
tel. č. 02/58 27 21 78 - tabakové výrobky, ochrana nefajčiarov, zákon o reklame, služby spojené s bývaním, realitné kancelárie

Príloha č. 1 - Vzorový formulár pre odstúpenie od zmluvy